スポンサーサイト

上記の広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。
新しい記事を書く事で広告が消せます。

--.--.-- | スポンサー広告

Managing Knowledge Workers 知識労働者のマネジメント

The management of people is a “marketing job.”


  The key to maintaining leadership in the economy and the technologies that are emerging is likely to be the social position of the knowledge professional and social acceptance of their values. Today, however, we are trying to straddle the fence – to maintain the traditional mind-set, in which capital is the key resource and the financier is the boss, while bribing knowledge workers to be content to remain employees by giving them bonuses and stock options. But this, if it can work at all, can work only as long as the emerging industries enjoy a stock-market boom, as did the Internet companies.
  The management of knowledge workers is a “marketing job.” And in marketing one does not begin with the question: “What do we want?” One begins with the questions: “What does the other party want? What are its values? What are its goals? What does it consider results?” What motivates knowledge workers is what motivates volunteers. Volunteers have to get more satisfaction from their work than paid employees, precisely because they don’t get a paycheck. They need, above all, challenges.

ACTION POINT: Provide your best employees with satisfying challenges.

Management Challenges for the 21st Century
Managing in the Next Society



知識労働者のマネジメントは
マーケティング的な仕事である。


 先進社会がリーダーシップをとりつづけていくうえで鍵となるものは、知識のプロとしての知識労働者の社会的地位であり、社会的認知である。
 ところが今日、われわれは、資金こそ主たる資源であり、その提供者こそ主人であるとの古い考えに固執し、知識労働者に対しては、ボーナスとストックオプションによって昔ながらの社員の地位で満足させようとしている。だがそのようなことは、一時のネット起業のように株価が高騰している間しか通用しない。
 知識労働者のマネジメントは、マーケティング的な仕事である。マーケティングの基本はこちらが何を望むかではない。相手が何を望むか、相手にとっての価値は何か、目標は何か、成果は何かである。
 知識労働者の動機づけは、ボランティアの動機づけと同じである。ボランティアは報酬を手にしない。それゆえに仕事そのものから満足をえなければならない。何にもまして挑戦の機会をもたなければならない。

(『明日を支配するもの』『ネクスト・ソサエティ』)


ACTION POINT
有能な社員には挑戦的な仕事を与えてください。

2009.05.01 | Trackback(0) | Drucker ドラッカー

«  | HOME |  »

プロフィール

Author:【スエルテ - SUERTE】
ピーター・ドラッカー(P.F.ドラッカー、Peter Ferdinand Drucker)の鋭い洞察力および示唆に富んだ文章は我々を魅了します。
『The Daily Drucker(ドラッカー 365の金言)』を元に毎日解説していきます。

ブログ内検索


上記広告は1ヶ月以上更新のないブログに表示されています。新しい記事を書くことで広告を消せます。