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Attracting and Holding People 人材の確保

The first sign of decline of an industry is loss of appeal to able people.


  In the area of people genuine marketing objectives are required. “What do our jobs have to be to attract and hold the kind of people we need and want? What is the supply available on the job market? And, what do we have to do to attract it?” It is highly desirable to have specific objectives for manager supply, development, and performance, but also specific objectives for major groups within the nonmanagerial workforce. There is need for objectives for employee attitudes as well as for employee skills.
  The first sign of decline of an industry is loss of appeal to qualified, able, and ambitious people. The American railroads, for instance, did not begin their decline after World War II – it only became obvious and irreversible then. The decline actually set in around the time of World War I. Before World War I, able graduates of American engineering schools looked for a railroad career. From the end of World War I on – for whatever reason – the railroads no longer appealed to young engineering graduates, or to any educated young people. As a result, there was nobody in management capable and competent to cope with new problems when the railroads ran into heavy weather twenty years later.

ACTION POINT: Set objectives for attracting and retaining the best people, including goals for performance standards and employee attitudes and skills.

Management: Tasks, Responsibilities, Practices



産業の衰退の兆候は、能力と意欲のある者に
訴える力をもたなくなることである。


 人材を確保するには、マーケティング的な目標をもつことが必要である。「必要な人材を惹きつけ留まってもらうには、彼らの仕事をどのようなものにする必要があるか。求職市場にどのような人たちがいるか。彼らの関心を惹くにはどうしたらよいか」を考えなければならない。そして、採用、育成、成果について具体的な目標をもたなければならない。しかも、能力と意欲の双方について基準をもたなければならない。
 産業が衰退する最初の兆候は、能力と意欲のある者に訴える力をもたなくなることである。アメリカの鉄道が衰退を始めたのは、第二次世界大戦後のことではない。そのころ衰退がはっきりし、逆転できなくなったにすぎない。衰退を始めたのは第一次世界大戦時である。それまでは工科系の優秀な学生が鉄道を志望した。ところが第一次世界大戦後、原因は何であれ、学生にとって鉄道が魅力を失った。そのため二〇年後に難局に入ったとき、問題に取り組むべき有能な者がいなくなっていた。

(『マネジメント-課題・責任・実践』)


ACTION POINT
優秀な人材を惹きつけ留まらせることについて、
能力、意欲、実績の面から具体的な目標を設定してください。

2009.04.16 | Trackback(0) | Drucker ドラッカー

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プロフィール

【スエルテ - SUERTE】

Author:【スエルテ - SUERTE】
ピーター・ドラッカー(P.F.ドラッカー、Peter Ferdinand Drucker)の鋭い洞察力および示唆に富んだ文章は我々を魅了します。
『The Daily Drucker(ドラッカー 365の金言)』を元に毎日解説していきます。

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